Zadania Oddziału I kształtowania narodowego zasobu archiwalnego:

  1.  prowadzenie ewidencji państwowych jednostek organizacyjnych oraz jednostek samorządu
    terytorialnego i innych samorządowych jednostek organizacyjnych wytwarzających materiały archiwalne i zobowiązanych do prowadzenia archiwów zakładowych, a także ewidencji niepaństwowego zasobu archiwalnego,
  2. przygotowywanie aktów administracyjnych w sprawie tworzenia archiwów zakładowych w państwowych jednostkach organizacyjnych oraz w jednostkach samorządu terytorialnego i innych samorządowych jednostkach organizacyjnych,
  3. opiniowanie i uzgadnianie normatywów kancelaryjnych i archiwalnych, przesyłanych do Archiwum, inicjowanie ich tworzenia oraz wprowadzania w jednostkach organizacyjnych,
  4. przeprowadzanie kontroli archiwów zakładowych, według zatwierdzonego przez Dyrektora planu, sporządzanie protokołów kontroli, przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych oraz sprawdzanie terminowości i jakości ich wykonania,
  5. przygotowywanie i opiniowanie projektów oraz wnioskowanie o sporządzenie umów i porozumień o użyczeniu materiałów archiwalnych, w związku z likwidacją lub przekształceniem organizacyjno - prawnym, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych oraz osób prawnych, prowadzenie ewidencji umów użyczenia,
  6. nadzorowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, wykonywanie ekspertyz archiwalnych i opiniowanie wniosków dotyczących zgód na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej oraz prowadzenie rejestru zgód na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej,
  7. prowadzenie dokumentacji w postaci teczek zespołów nadzorowanych jednostek organizacyjnych,
  8. nadzór nad prawidłowym przygotowaniem materiałów archiwalnych do przekazania do Archiwum,
  9. obsługa dokumentacji osobowo-płacowej oraz wyborczej poprzez udostępnianie tej dokumentacji upoważnionym osobom i organom oraz brakowanie ww. dokumentacji w terminach ustalonych przez przepisy prawa,
  10. udzielanie informacji klientom na temat miejsca przechowywania akt osobowo-płacowych oraz aktualizacja danych w tym zakresie,
  11. prowadzenie teczek spraw w zakresie dokumentacji o czasowym okresie przechowywania,
  12. współpraca z archiwami państwowymi w zakresie dokumentacji o czasowym okresie przechowywania,
  13. wykonywanie kwerend oraz przygotowywanie odpisów i kopii z dokumentacji osobowo-płacowej i innej przechowywanej dokumentacji niearchiwalnej oraz prowadzenie prac ewidencyjnych,
  14. prowadzenie rejestru zniesionych, zlikwidowanych, przekształconych, upadłych jednostek organizacyjnych i miejsc przechowywania dokumentacji osobowo-płacowej tych jednostek,
  15. instruktaż, konsultacje i doradztwo w zakresie spraw kształtowania narodowego zasobu archiwalnego.


 Wersja do druku Do góry

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „Ogólne Rozporządzenie”) Archiwum Państwowe w Gdańsku informuję, że >>> czytaj dalej

 

W tym serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapamiętywania ustawień i zbierania anonimowych danych dla celów statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.